mandag den 1. august 2016

Tur i mosen

Jeg har været på en morgentur i mosen for at se hvad han havde at byde på, her er min fortælling fra turen.

Det er jo sommerferie og jeg har ikke så travlt med at komme ud af døren og bilen blev pakket igår. Jeg er fremme ved mosen omkring kl. 8 og får hurtigt pakket ud og blandet foder.
Dagens foderblanding
Der ryger fire store foderkugler ud på pladsen og fiskeriet er igang. Der går ikke længe før dagens første fisk er på krogen. Det viser sig at være en flot suder på 1,35 kg.

Dagens første fisk
Der er godt med fisk ude på pladsen og man kan næste konstant se bobler fra suderne. Efter omkring en times fiskeri er den første karusse på krogen. Stor er den ikke, men det er en flot fisk. Jeg formår desværre ikke at få nogen af de stor fisk på krogen og dagens største karusse er kun på 0,85 kg.

Fin lille karusse på 0,85 kg
Desværre har jeg to ting imod mig idag, den ene er at jeg har glemt min regnjakke og den anden er at det gode spot jeg fisker på er blevet lidt tilgroet, så min krog alt for tid tit sidder fast i blade og grene.

Da regnbyge nummer to trækker ind over mosen, vælger jeg at pakke sammen og tage hjem.

En god dag i mosen, med fint fiskeri. Næste gang har jeg have en kortere stang med eller også må jeg finde et andet spot.

Knæk og bræk
/Rasmus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar