mandag den 13. marts 2017

Fyraftenstur i åen

For et par dage siden havde jeg tidligt fri og tog en fyraftenstur i åen. Der stod rimter på menuen.

Efter omkring et kvarters fiskeri er der interesse for min agn, men desværre får jeg ikke kroget fisken ordenligt. Jeg fisker videre på det samme spot og kort tid efter hugger fisken igen og denne gang er den ordentlig kroget. Det virker som om at det er en god størrelse rimte. Da den kommer tættere på kan jeg se at det en fin havørred på omkring 2 kg. Den bliver genudsat og jeg beslutter at skifte til et nyt spot.

Der er desværre ikke gang i rimterne i dag. Pludselig får jeg et godt hug og denne gang er der ikke tvivl om at det er en havørred der er på krogen og tilmed en stor en af slagsen. Det er en god fight på rimtegrejet. Havørreden kommer en tur på vægten, der siger 3,90 kg.


Dagens største havørred på 3,90 kg

Jeg fisker videre og får yderligere en mindre havørred, inden jeg pakker sammen.

Dejlig dag ved åen. Næste gang skal der nogle rimter på krogen.

Knæk og bræk
/Rasmus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar