onsdag den 11. maj 2016

Sandart

Det er tid til endnu en fyraftenstur. Desværre er der rygter om nulture, på den sø vi skal fiske på. Vi tager nu afsted alligevel og så må vi se hvordan det går.

Vi er på vandet omkring kl. 17 og jeg har lige søsat shad nummer to, da der er bid. Dagens første gedde og så allerede efter 2 minutters fiskeri.
Dagens første gedde
God start på fisketuren. Vi beslutter at tage en tur rundet i søen for at se om vi kan finde nogle store fisk. Der sker ikke det store på vores tur rundt i søen, så vi beslutter at sejle tilbage til udgangspunktet og se om der er flere fisk i det område. Det er der heldigvis og vi får fanget en del mindre gedder.

Efter et par timers fiskeri er der igen hug på den ene af mine shads, som jeg fisker efter en paravane. Det føles som en gedde med lidt mere størrelse på. Fisken går dybt og det er ikke noget jeg tænker over før vi ser at det ikke er en gedde, men en stor sandart der sidder på krogen.

Eftersom sandarten er fredet i maj måned, skynder vi os at tage et billede og veje den flotte fisk, inden den bliver sat fri igen.
4,40 kg sandart
Sikke en fangst. Jeg giver mig godt tid til at glæde mig over fangsten, inden igen søsætter min shad.

Det er et godt område af søen vi fisker i og selvom vi ikke fanger flere sandarter, er der godt med gedder op til 4-4,5 kg.
 
Det er ikke det to cifrede antal gedder turen vil blive husket for, men mere vores storeproblemer med at få gang i vores engangsgrill, og så selvfølgelig den flotte sandart.

Langt størstedelen af vores fisk er blevet fanget på shads, men vi fik da også en enkelt mindre gedde på spinner.

Gedde på spinner
Tak til Jesper for en perfekt tur, med aftensmad, hygge, godt vejr, og ikke mindst godt fiskeri :o)

Knæk og bræk
/Rasmus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar