mandag den 3. april 2017

Havørred vs. Burhøns

I weekenden har jeg været på tur efter både havørred og regnbueørred, i henholdsvis åen og put & take søen.

Jeg er ikke den store fan af put and take søer, men tager gerne med når der er klubtur.

Fighten med en havørred er til enhver tid at foretrække.

Turen til åen starter godt og allerede i første forsøg er der bid, det bliver en god fight med en havørred lige under 2,5 kg.
60+ cm havørred fra åen
Den korte tur i åen slutter desværre uden yderligere fisk i nettet.

Turen til put & take søen startede udenfor lågen ind til området. Da først den blev lukket op fordelte klubbens medlemmer sig hurtigt om søen og fiskeriet begyndte kl. 6:30.

Jeg har dagens første burhøne på krogen efter få kast, desværre er min bremse ikke justeret ordenligt, så det bliver en kort fight med fisken som vinder.

Dagens igennem bliver der snakket lystigt med de andre medlemmer. Fangsterne syntes jeg ikke er imponerende, selvom der bliver taget flere 5+ kg fisk.

Morgen ved put & take søen
Selvom det ikke bliver til nogen burhøns til mig, så er det en hyggelig klubtur, som bliver sluttet af med præmier til de største fisk og en masse grillpølser.

Er snart tilbage ved åen for at se om der er nogen rimter tilbage.

Knæk og bræk
/Rasmus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar