torsdag den 24. marts 2016

Nattefrost

Nattefrost er ingen hindring for en fisketur, men det er bestemt ikke optimalt.

Efter en sen morgenmad sætter jeg kursen mod åen. Der har været nattefrost og jeg frygter lidt for hvordan fiskeriet bliver.

Vel ankommet til åen starter jeg fiskeriet og det er ikke let. Der går lang tid uden så meget som et hug. Jeg flytter mig længere nedstrøms, men stadig intet. Det er heller ikke til at få øje på nogen trækkende rimter.

Jeg skifter plads igen og så begynder der at ske noget. Første fisk i nettet er en flot rimte på 2,21 kg.
Dagens største rimte på 2,21 kg
Herefter får jeg to mindre rimter indenfor de næste 10 minutter. Men så sker der heller ikke mere. Jeg fisker videre og prøver flere steder nedstrøms, men ikke så meget som et hug. Man kan jo ikke brokke sig når man fanger en flot rimte på over 2 kg, men det havde nu være dejligt med nogle flere fisk i nettet.

Knæk og bræk
/Rasmus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar