onsdag den 24. februar 2016

Brasen på jig

En jig stang og en match stang er pakket, sammen med et par jigs og nogle orm. Det er tid til at forsøge at overliste nogle aborrer.

Der er langt mellem huggene på jiggen. Efter en halv times fiskeri sidder min jig fast i nogle siv ikke langt fra bredden. Da jeg prøver at få jiggen fri, kommer der et par rusk i stangspidsen og kort efter kan jeg se en fin brasen i vandoverfladen. Fisken har taget den lille gyldne jig rent og gør ikke meget modstand hen til nettet.

Jig fanget Brasen på 2,52 kg
Vægten siger 2,52 kg og efter et hurtigt billede får den igen sin frihed. Jeg prøver yderligere et par kast med jiggen, men uden held og skifter over til regnorm.
Endnu en haleløs jig
Desværre er det ikke idag at jeg skal have en af de store aborrer. Der er ikke så meget som et hug på regnormene og jeg skifter tilbage til jiggen. Det er ikke mange aborre der gider blive siddende på krogen, men bide mine jig haler i stykker gider de. Lidt inden solnedgang er jeg løbet tør for jigs med hale og pakker sammen for idag.

Knæk og bræk


/Rasmus 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar