lørdag den 27. februar 2016

Tur i åen

Konen stikker mig et termokrus med frisk kaffe og jeg går ud til bilen. Der er lige tid til en kort eftermiddagstur til åen inden aftensmaden.

Vejret er ligesom humøret i top da jeg bevæger mig op langs åen. Jeg skal prøve et par af de faste spots der plejer at holde på nogle gode fisk.
Den flotte natur
Det er skønt at stå og følge flådet drive nedstrøms med stangen i den ene hånd og kaffen i den anden. Efter at have affisket en lang strækning af åen må jeg konkludere at det nok heller ikke bliver idag at jeg får mig en vinterrimte eller en flot havørred på krogen. Solen begynder at gå ned og det er på tide at komme tilbage til bilen.
Solnedgang
Det er ikke først tur til åen denne vinter uden fisk, hvilket er lidt mærkelig i betragtning af hvor mange fisk jeg allerede havde fanget på samme tidspunkt sidste år.  jeg må snart tilbage til åen og prøve igen og imellemtiden kan jeg kun undre mig over hvorfor der ikke er nogen fisk!

Knæk og Bræk
/Rasmus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar