torsdag den 25. februar 2016

Gedder på levende agn

Jeg er lige landet på parkeringspladsen ved åen, da Birger også ankommer. Vi har aftalt at der skal fiskes efter gedder med levende agn. Vi beslutter os til at gå opstrøms og starte dagens fiskeri. 

Skallen jeg lige har søsat når ikke at være mange minutter i vandet før flådet hopper og danser. Det ser ud til at skallen er skræmt og jeg skynder mig over til stangen. Jeg når lige at få fat i stangen da flået går under. Et godt modhug og der er fisk på krogen. Et kort øjeblik tror jeg at jeg har mistet den, men så er der igen rusk i stangtoppen. Det viser sig at være en tyk gedde på 3,92 kg. 

Å gedde på 3,92 kg
Da gedden er genudsat fisker vi videre. Klokken nærmer sig 10 og vi er flyttet længere nedstrøms. Birger råber, længere nedstrøms fra, at han lige har haft et hug fra en større gedde, som han kunne se i overfladen.

Der bliver ufortrødent fisket videre, men det bliver ikke lettere af at der kommer en del kajakker der skal sejle rundt mellem vores liner. Birger har endnu et hug, formentlig fra sammen fisk som tidligere, men heller ikke denne gang bliver den ordentlig kroget.

Tredie gang er lykken gang og glæden er stor da Birger kort tid efter får en flot gedde på land.

Vi fiske os videre ned gennem åen, men får desværre ikke flere fisk på land. En dejligt fisketur i kanon vejr er slut.

Knæk og bræk

/Rasmus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar